.:JOM SIGN IN anda dpt harga dealer yurrkk:.

Saturday, October 5, 2013

VITAMIN C 1000 mg + ROSEHIP RM65.00

.:VITAMIN C Rose Hips:.
Wechat/whatspp/intag/line/bbm
+60193076412
Fb:Aura White Adha ziqnana
Web:www.ziqnana.blogspot.com
Rose Hips adalah buah bunga mawar. Ia terhasil selepas semua kelopak bunga mawar gugur. Rose hips adalah SUMBER TERBAIK Vitamin C kerana ia mengandungi 50% lebih vitamin C dari buah oren.
1) Immune booster yang hebat. Disebabkan itu ramai yang menggunakan rose hips sebagai suplemen bagi merawat demam, selsema.
2) Baik untuk masalah buah pinggang.
3) Baik untuk masalah sembelit ringan.
4) Baik untuk masalah rheumatiod athritis - mengatasi keradangan sendi
5) Mengandungi pelbagai anti-oksida : , flavinoids, polyphenols, leucoanthocyanins and catechins. Disebabkan ini rose hips dianggap sebagai 'cancer-preventive' yang baik. Juga baik untuk kesihatan jantung.
Apa pula fungsi Rose Hips untuk kulit ?
Rose Hips mempunyai kandungan Vitamin A yang tinggi. Vitamin A = Vitamin Kulit.
- meransang penghasilan sel2 kulit baru
- memperbaiki parut dan luka
- menjadikan kulit anjal
- mencegah kedutan
- melembabkan kulit
Bioflavonoids
Bioflavonoids bekerja untuk meningkatkan keberkesanan vitamin C dan perlu diambil sebagai sebahagian daripada suplemen vitamin C.
Apa itu Bioflavonoids
Bioflavonoids terhasil daripada bahagian berwarna sayur-sayuran, buah-buahan, bunga, herba, dan bijirin. Penyelidikan telah menunjukkan bahawa bioflavonoids bertindak sebagai :
1. anti-radang
2. anti-alergi
3. anti-virus
4. anti-kanser
Fungsi Bioflavonoids dan Vitamin C
Bioflavinds bertindak bersama vitamin C untuk :
1. melindungi dan mengekalkan struktur salur kapilari darah
2. mempunyai kesan antibakteria
3. menggalakkan peredaran darah
4. merangsang pengeluaran hempedu
5. mengekalkan tahap kolesterol darah yang lebih rendah
6. merawat dan mencegah katarak
7. bertindak sebagai antihistamin
8. mempunyai ciri-ciri anti-radang
9. mengurangkan gejala herpes mulut
Kegunaan terapeutik
1. Bioflavoniods digunakan secara meluas dalam kecederaan sukan kerana mereka melegakan kesakitan, lebam dan benjol. Mereka juga mengurangkan kesakitan yang terletak di kaki atau seluruh bahagian belakang dan mengurangkan gejala-gejala yang berkaitan dengan pendarahan yang berpanjangan dan kalsium dalam darah yang rendah.
2. Quercetin, salah satu elemen dalam bioflavoniods berfungsi menyekat enzim yang membawa kepada pengumpulan ofsorbitol, yang telah dikaitkan dengan saraf, mata, dan kerosakan buah pinggang dalam diabetes.
3. Quercetin juga dianggap sebagai phytoestrogen (bahan tumbuhan yang bertindak dengan cara yang sama seperti estrogen). Sesetengah fitoestrogen mempunyai kesan antiestrogenic yang mana mengurangkan risiko kanser tertentu. Quercetin juga didapati mempunyai aktiviti antiestrogenic, iaitu menghalang sel-sel kanser payudara dalam tiub ujian.
4. Boleh membantu merawat bahkan mencegah kanser prostat dengan menyekat hormon lelaki yang menggalakkan pertumbuhan sel-sel kanser prostat. Dalam kajian yang lain, dengan pengabilan quercetin tambahan, ia mengurangkan gejala kencing pada lelaki yang mengalami radang prostat.

Sebarang Pertanyaan :call /whtsp 019-307 6412 (pn.saera) /018-291 6387 (en.hasrul) untuk order product boleh juga add Laman sosial tersebut :-

IG: @ziqnana

wechat ID : ziqna@6412

twitter :@ziqnanadbeauty



TERIMA KASIH

No comments:

Ziqnana D' Beauty © 2013 | Template Designed By Blog Bingkisan Hati